A Paramount 14-es számú
stúdiójában a Halliwell-ház bejárata
hajszálpontos mása a külsõ felvételeken
látható viktoriánus kúriának, még
a szemközti házakat megjelenítõ háttér
is hihetõ, sõt Paul Staheli díszlettervezõ
szerint még a csengõ is mûködik. De az igazi,
Los Angeles-i házzal való hasonlóságok itt
véget is érnek. Valójában az egész
ház egy úgynevezett simulacra [ejtsd: szimulakra].
- A simulacra - magyarázza Staheli - valami
olyannak az utánzása, aminek nincs eredetije. Minden díszlet
ilyen, a mi díszletünk pedig egy nemlétezõ viktoriánus
kúria utánzata.
A viktoriánus korban hagyományosan az
embereknek elég kicsi szobáik voltak, akkora hely nem lenne
elég az operatõri, hangmérnöki csapatnak, a
fényezõknek és tervezõknek. Úgyhogy
a Halliwell-ház belseje mind Dean Mitzner (a sorozat eredeti díszlettervezõje)
fantáziájának szüleményei.
- Semmiben nem változtattam a házon azóta,
hogy a harmadik évadban csatlakoztam a csapathoz - teszi hozzá
Staheli - kivéve amikor ezt a forgatókönyv indokolta.
Az eredeti terv pontosan tükrözi egy akkori ház stílusát.
Mielõtt bemennénk, nézzük
meg a bejáratot. A hét évad alatt több epizódban
is az eredeti háznál forgattak külsõ felvételeket,
hogy megmutassák, ahogy szereplõk megérkeznek, esetleg
lányainkra várva vagy velük beszélgetve ott
ácsorognak a bejáratnál. Persze amikor ki is nyílik
az ajtó, akkor már nem az igazi házat látjuk.
- Hogyha be kell látnunk a házba, akkor
oda kell vinnünk egy hátteret, ami pontosan olyan színû
és mintájú mint a díszlet. Már csak
emiatt is gyakoribb, hogy a bejáratnál játszódó
jeleneteket a stúdióban vesszük fel, ahol a fény,
a hang és az idõjárás irányítható
tényezõk.
Ha bemegyünk a házba, látjuk, hogy
a gyönyörû fapadlón sok a szõnyeg - azért,
hogy megvédje az anyagot a rengeteg, forgatáshoz használt
guruló alkalmatosságtól, illetve a sok tucat fõs
stáb lépteitõl. A mindenhol elhelyezett virágok
miatt akár nagyon jó illatokat is érezhetnénk,
ha igaziak lennének, valójában azonban csak nagyon
meggyõzõ selyembõl vannak, köszönhetõen
Roger Montesanonak és kellékes csapatának.
A ház legnagyobb szobája eredeti funkciója
szerint társalgó, illetve szalon. Bár ez kisebb mint
egy viktoriánus házban lenni szokott, azért jól
elfértek itt még az 1920-as évek második évadban
látható összejövetelei is. A szoba dekorációja,
ugyanúgy mint a többi szobáé is, Robinson Royce
dekoratõr munkáját dícséri.
A télikert nem csak a titkos Bûbájos-megbeszélések
helye, hanem amíg szünetel a forgatás, többször
találunk itt színészt vagy stábtagot, ahogy
olvas az egyik széken vagy szundít egyet. Nem mellesleg
fontos rögtönzött értekezletek és állásinterjúk
is zajlottak már ebben a kellemes környezetben. Végül
kint a kert, amit a produkció kertésze, Billy Don Jackson
alakított ki.
A cikksorozat következõ részében
az emeletet látogatjuk meg, ami igazából nincs is
olyan magasan...
<<vissza
|